• Media społecznościowe, jako źródło rozwijania świadomości klientów i budowania relacji.

    Media społecznościowe stają się nieodzownym elementem naszego życia, czy nam się to podoba czy nie.

    Dlaczego więc nie poszukać tam klientów?

    Obecnie ludzie spędzają coraz więcej czasu w sieci. Kiedyś najlepszym kanałem dotarcia do klienta była tzw. poczta pantoflowa. Owszem dalej jest ona ważna, ale pierwszym źródłem w jakim szukamy informacji nie jest sąsiad, ciocia czy mama tylko Internet. Dobrze zredagowana i atrakcyjna strona internetowa jest bardzo ważna ale w tym artykule skupimy się nie na wyszukiwarkach Google, ale na portalach społecznościowych.

    Facebook i Instagram, to wciąż dwa najpopularniejsze portale. W lipcu 2019 na Facebooku było 15 980 000 użytkowników, na Instagramie 6 645 000. W obu większą część stanowią kobiety (źródło www.napoleoncat.com).

    Co więc zrobić aby dotrzeć do tych ludzi i dobrze się zaprezentować?

    O co należy zadbać, publikując treści na Facebooku i Instagramie?

    Poza oczywistymi rzeczami tj. nie używanie wulgarnych czy nieprawdziwych informacji oraz pilnowaniu, aby poziom merytoryczny jak i wizualny postów był dobry ? Chcąc opublikować zdjęcie pacjenta należy mieć zgodę właściciela, najlepiej pisemną (zwłaszcza jeśli na zdjęciu będzie widoczna twarz właściciela).

    W przypadku braku własnych zdjęć, najlepiej odpuścić sobie ściąganie zdjęć z wyszukiwarek, gdyż nie wiemy czy te zdjęcia nie są objęte prawami autorskimi. Rozwiązaniem takiej sytuacji są darmowe bądź płatne banki zdjęć tzw. stock. My najczęściej korzystamy ze strony https://pixabay.com/ . To samo tyczy się muzyki, jeśli chcielibyśmy użyć jej w filmiku, musimy mieć do niej prawa, czyli albo ją stworzyć albo za nią zapłacić.

    Jednak najlepiej działają własne zdjęcia, szczególnie te, na których widać nas, czyli pracowników i prawdziwe historie z naszej pracy. Klienci chcą oglądać nas i kulisy naszej pracy. To jest dla nich interesujące i dzięki tym historiom i komentarzom pod postami, klienci upewniają się w przekonaniu, że dobrze wybrali lecznicę.

    Jak często publikować posty?

    Często, ale z umiarem. Przyjmuje się, że minimum to 3 posty tygodniowo, aby nie tracić fanów i nie zniknąć im ze ściany. Jeśli chcemy publikować codziennie to możemy to robić, ale niekoniecznie trzeba wrzucać zdjęcia/informacje na główną stronę na Facebooku czy siatkę na Instagramie. Może to być tylko „zaznaczenie” swojej obecności w „Relacjach”.

    Warto dodać, że treści efemeryczne zyskują coraz bardziej na popularności i w
    dodatku mogą być fajną zabawą.

    Kiedy publikować posty?

    Oczywiście przeglądając wiele stron, możesz natrafić na informacje, że najlepiej rano, na innych, że wieczorem, z kolei na jeszcze innych, że w południe. Tak naprawdę nikt do końca nie wie jak to zadziała na naszej stronie ale można to sprawdzać. Najlepszym sposobem na początku jest publikowanie w różnych godzinach a następnie ocena naszych działań. Zwykle posty zamieszczane rano mają trochę większy zasięg niż te zamieszczane po południu czy bardzo późnym wieczorem. Dlaczego? Dlatego, że od widoczności naszego postu zależy ilość reakcji fanów w ciągu pierwszej godziny po opublikowaniu postu. Jeśli reakcji nie ma i nie zapłaciliśmy za promocję, post znika ze ścian większości fanów, przegrywając z bardziej popularnymi i opłaconymi informacjami.

    Jakich mobilnych aplikacji używać?

    Zdjęcia zrobione telefonem komórkowym można bardzo łatwo "obrobić" używając darmowych aplikacji np. Snapseed, Lightroom, Over, czy nawet przy pomocy samej aplikacji Instagram.

    Niektóre aplikacje dają możliwość dodawania tekstu i różnych naklejek na zdjęcia. Jest to już również dostępne bezpośrednio na Facebooku.

    Prostą aplikacją pozwalającą na "zmontowanie i obrobieni" krótkiego filmu jest np. InShot, a aby dodać do niego ruchomy tekst aplikacja Hype Type. Obie są dostępne za darmo, jednak po ich użyciu, na filmiku pozostaje znak wodny.

    Aby urozmaicić swoje Relacje można użyć aplikacji dedykowanych specjalnie do nich jak np. Storylux, Unfold, Mojo. Bardzo fajne możliwości stworzenia ciekawych relacji daje sama aplikacja z Instagrama, przy pomocy, której możemy np. nagrać filmik z różnymi filtrami, oznaczyć lokalizację, dodać ankietę, quiz, czy nawet włączyć czat.

    Możliwości zainteresowania i przyciągnięcia uwagi jest wiele. Jednak oprócz regularnego publikowania, aby odnieść sukces warto być autentycznym a przede wszystkim obecnym.

    Bardzo ważne jest aby okazać zainteresowanie swojej społeczności, odpowiadając na komentarze i wiadomości, to powoduje dialog i buduje relacje z uczestnikami konwersacji.

Zapraszam do kontaktu

lek. wet. Monika Knoppek
lp.amitpotevkepponk.m
+48 884 600 960

Kamila Kossakowska
lp.amitpotevakswokassok.k
Masz pytania? Napisz do nas.