Kiedy już udało nam się napisać atrakcyjne ogłoszenie ( wskazówki znajdziesz w cz. II ), trzeba byłoby gdzieś je umieścić.
W przypadku weterynarii w pierwszej kolejności wybór pada na Vetcontact i to jest jak najbardziej dobry kierunek szczególnie wtedy, gdy szukamy młodych lekarzy, zaraz po studiach, lub lekarzy aktywnie poszukujących pracy lub chętnych ją zmienić. Jest to portal, gdzie na pewno pracy będą szukać lekarze i/lub technicy weterynarii i często udaje się znaleźć
kogoś właśnie przez to miejsce ale jeśli to nie zadziała, to co dalej ?
Media społecznościowe czyli najbardziej w Polsce popularny facebook,
to najczęściej drugi wybór. Świetny pomysł, żeby tu szukać jeśli mamy wielu
znajomych, którzy obserwują nasz profil. Wydaje się, że skuteczniej będzie udostępnić informację na profilu prywatnym, bo często tam mamy więcej znajomych oraz wielu z nich ma ten sam zawód co my i dodatkowo zna dużo osób uprawiających tą profesję. Oczywiście możemy udostępnić również na profilu lecznicy, szczególnie kiedy jest to profil polubiony również przez lekarzy, a to się często zdarza mimo, że to wcale nie jest nasz target.
Jeśli jednak nie mamy zbyt wielu znajomych i nie jesteśmy aktywni na fb to najprawdopodobniej nasz post się prawie nikomu nie pokaże, bo algorytm tej platformy na to nie pozwoli. Aby zapewnić sobie większe szanse na widoczność tego postu, udostępnijmy go w odpowiednich godzinach ( z moich obserwacji wynika, że w godzinach pomiędzy 15.00 a 19.00 posty mają najmniejsze szanse na oglądalność, a jeśli nikt nie polubi tej informacji w krótkim czasie, to ta informacja zginie w milionach innych udostępnień).
Jeżeli jednak nie jesteśmy fanami mediów społecznościowych a nasz profil odwiedzamy raz na parę dni i nic na nim nie publikujemy, to dobrym pomysłem byłoby poprosić kogoś, kto przeciwnie do nas, jest bardzo aktywny, ma wielu znajomych i dodatkowo też jest lekarzem weterynarii.
Jeszcze lepszym pomysłem jest udostępnienie ogłoszenia w grupach na facebooku związanych z lekarzami lub założonych dla każdego roku studiów, każdej uczelni weterynaryjnej w Polsce, lub chociaż tych najbliżej nas. Tu widoczność naszego ogłoszenia będzie na pewno największa.
Portale zajmujące się szukaniem pracy jak pracuj.pl, gazetapraca.pl, GoWork.pl, praca.pl, praca.gratka.pl, money.pl, olx.pl, gumtree.pl i wiele innych, czy warto z nich korzystać ?
W moim odczuciu tak, chociaż nie ze wszystkich. Najbardziej popularne portale, są dość drogie a gwarancji na znalezienie pracownika oczywiście nie dają ale dają większe szanse dotarcia do lekarzy, którzy już gdzieś pracują i wcale nie szukają pracy ale atrakcyjna oferta mogłaby ich zainteresować. Bardzo możliwe, że oni sami nie znajdą tego ogłoszenia ale ktoś z ich znajomych czy rodziny, poszukujący pracy, może ich tym zainteresować.
Jeśli poszukujemy technika weterynarii lub recepcjonistki, to wybór takiego portalu do publikacji ogłoszenia, jest często tym najskuteczniejszym rozwiązaniem.
Który portal wybrać ? To jest trudne pytanie. Najlepsze wg mnie to pracuj.pl, infopraca.pl, gazeta.praca.pl ale sama często wybieram te tańsze. Ostatnio portal OLX zainwestował sporo w tą branżę a nadal jest stosunkowo tani.
Kiedy zamieszczać takie ogłoszenia ? Czy są lepsze dni ? Badania mówią, że najczęściej przeglądamy tego typu ogłoszenia w poniedziałki i czwartki rano, więc jeśli się ogłaszać, to najlepiej w te dni.
Ostatni sposób, najbardziej oldschoolowy ale również bardzo skuteczny, to wywieszenie naszego ogłoszenia na uczelniach weterynaryjnych czy w technikach ( zależy kogo szukamy ) oraz w urzędzie pracy.
Ogłoszenie mamy już napisane, zamieszczone w odpowiednich miejscach i czekamy na pierwsze zgłoszenia.
Kolejny etap to selekcja kandydatów oraz rozmowa rekrutacyjna ale o tym w następnym odcinku !